Elektroninėje prekyboje egzistuoja daug skirtingų veiklos modelių. Verslai gali vykdyti savo gaminamų produktų prekybą asmeninėje el. parduotuvėje, prekiauti įsigytomis ar pagamintomis prekėmis per trečiųjų šalių platformas, tokias kaip Amazon, ar tiesiog nuomotis e. parduotuvę. Atrodo, kad taip lengva sugalvojus idėją atsidaryti e. parduotuvę ir pradėti savo verslą. Tačiau iš tiesų veiklos vykdymas reikalauja pilno žinių bagažo tiek valdant parduotuvę, tiek vedant jos apskaitą.

Elektroninės prekybos apskaitoje egzistuoja nemažai specifinių temų, kurioms reikalingas tinkamas išmanymas ir nuolatinis domėjimasis. Tai dokumentų apskaita, su elektronine komercija susiję mokesčiai, veiklai taikomi apribojimai ir pan. El. parduotuvės apskaita turi būti vedama tvarkingai ir taip, kad atitiktų visus įstatymų keliamus reikalavimus. Tam reikalinga elektroninės parduotuvės integracija su debesų apskaitos programa ir profesionalus apskaitos partneris.

Elektroninių parduotuvių apskaita su integracija

Sukūrus naują elektroninę parduotuvę, svarbu nuo pirmos minutės pasirūpinti tinkama jos apskaita. Dauguma procesų yra panašūs į įprastos mažmeninės prekybos vietos apskaitą, tačiau elektroninės parduotuvės apskaitoje daugiau dėmesio yra skiriama atsargų valdymui ir pinigų srautams.

Daugelis įmonių savo elektronines parduotuves susieja su apskaitos programa. Ši integracija leidžia nemažą dalį apskaitos veiksmų atlikti automatiškai. Taip eliminuojamas rankinis duomenų įvedimas ir galima daugiau dėmesio skirti jų apdorojimui. Iš e.parduotuvės į buhalterinės apskaitos programą automatiškai perkeliami tokie duomenys kaip pardavimų sąskaitos, nurašymo dokumentai, mokėjimų informacija ir t.t. Tačiau, žinoma, lieka ir žmogiškojo darbo, kuris daugiausiai susijęs su įplaukų ir atsargų stebėjimu, informacijos atnaujinimu ir analize.

Debesų apskaitos programinė įranga suteikia galimybę savo elektroninės parduotuvės apskaitos duomenis visada pasiekti internete iš bet kurios vietos ir bet kokio įrenginio. Ne ką mažiau svarbu paminėti ir tai, jog tokia apskaita leidžia sumažinti naudojamo popieriaus kiekį. Tai ypač aktualu ir išlaidų, ir sandėliavimo, ir ekologijos atžvilgiu.

Kokius privalumus suteikia apskaitos programos integracija į elektroninę parduotuvę?

  • Lengvas ir paprastas sujungimas kuriant bet kokią savo nuosavą e. parduotuvę;
  • sinchronizacija su platformomis Amazon, eBay, Etsy, Shopify, Verskis.lt;
  • automatinis banko išrašų importas, naudojant Paysera arba Swedbank;
  • įskiepiai el.parduotuvėms: WooCommerce, PrestaShop, Opencart, Magento;
  • sinchronizavimas su kasos aparatais ir POS sistemomis;
  • sinchronizavimas su kredito sistemomis;
  • skirtingų PVM tarifų palaikymas;
  • skirtingų valiutų palaikymas.

Kuo svarbi profesionali elektroninės parduotuvės apskaita?

Profesionali apskaita leidžia sukurti finansiškai stabilų ir patikimą verslo modelį. Buhalterija yra stipraus, perspektyvaus verslo pagrindas. Jeigu ji vedama tvarkingai, gali jums suteikti naudingų įžvalgų apie tai, kaip veikia verslas. Profesionali elektroninės parduotuvės apskaita leidžia kurti ateities prognozes, o tuo pačiu geriau planuoti ir efektyviau dirbti.

UAB „Verslo pamatas“ teikia elektroninių parduotuvių apskaitos paslaugas:

  • sąskaitų-faktūrų ir kitų dokumentų šablonų sukūrimas;
  • atsargų stebėjimas;
  • pajamų ir išlaidų apskaita;
  • prekių ar paslaugų grąžinimo apskaita;
  • balanso, pelno-nuostolių, pinigų srautų ataskaitų sudarymas;
  • PVM, pelno ir kitų mokesčių deklaracijų teikimas valstybinėms institucijoms;
  • kiti einamieji darbai.